vrijdag 4 november 2016

Herfst-update

Voor je het weet, is het weer bijna winter...

Vandaag post ik geen reisverslag of diepgaande beschouwing over de zeilsport, maar een herfst-update. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik jullie voor het laatst heb bijgepraat. Voor mijn gevoel zijn we net terug van vakantie, maar het is alweer november. De tijd is echt bloedjesnel voorbijgevlogen.

Dat komt ook doordat we het de afgelopen weken zo ontzettend druk hebben gehad. Okay, dit klinkt een beetje cliché, want iedereen zegt tegenwoordig dat ie druk is. Maar ja, bij ons was dat gewoon echt het geval.

Na een hele zomer klussen was het hoog tijd om ons sociale leven weer wat bij te houden, dus Ivo en ik waren afgelopen tijd bijna elk weekend op stap. Ook ben ik veel bezig geweest met een nieuw project, een speciaal blog voor mijn tekeningen. Daarnaast heb ik besloten om naast mijn schrijfwerk, ook mijn studie op parttime basis weer op te pakken. Terug de schoolbanken in! En de afgelopen twee weken heeft dat mij aardig van de straat gehouden, want ik ben bijna alleen maar bezig geweest met het schrijven van een essay. Het gaat over hoezeer wij als maatschappij vast zitten in een patroon, waar we geluk proberen te 'kopen' met consumptie. Dat patroon maakt verandering moeilijk. Meer dan dan 8000 woorden, een hele kluif. Maar wel ontzettend leuk om te doen.

Bovenop die drukte kwamen er ook nog op privégebied behoorlijk wat dingen op ons af. En tussen de bedrijven door kwam twee weken geleden nog de Zeilen magazine uit, met een artikel van mij erin, over winterzeilen. Een onderwerp dat me aan het hart ligt, dus ik ben er best trots op.

 Ik sta weer in Zeilen magazine!

Het essay is nu bijna af en ook op de andere gebieden zijn we weer in een wat rustiger vaarwater gekomen. Nu is er weer even tijd, voor ontspanning, voor andere dingen. Voor schrijven op dit blog bijvoorbeeld. Of om een tekening te maken, dat werkt ook altijd ontspannend. Of om te zeilen, natuurlijk.

Deze zomer zijn we niet veel op het water geweest. Het merendeel hebben we in de klusloods doorgebracht. Maar nu heb ik het gevoel dat het onze beurt is. Op Facebook zie ik de ene na de andere boot op de kant gaan, maar wij zeilen nog even door. Vanochtend vlogen er een stel krijsende kokmeeuwtjes boven ons huis rond. Het geluid van het water. Ik kreeg meteen weer zin om te zeilen, om buiten te zijn. Dat heb ik de afgelopen tijd echt te weinig gedaan.

Als we tenminste een weekend vrij kunnen maken om te zeilen, want onze weekends blijven gevuld. Gelukkig wel met leuke, gezellige dingen. Het is nu vrijdag, en ik kijk al reikhalzend uit naar het eerste, echte weekend dat ik in twee weken gehad heb. Heb er zin in en ik wil jullie ook allemaal een superweekend wensen! 

Ik heb een drietal schilderijen gemaakt, met als onderwerp 'de winter'



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten